måndag 16 oktober 2017

Hälso kontroller

Då man jobbat helg , tre nätter .30 timmar och dessutom 30 inte så lätta timmar . Speciellt känslomässigt .. Ja då är man värd god mat och ett gott vin . Fredags mys fastän det är måndag :) . 

Idag när jag vaknade drack jag bara en kopp kaffe sen stuvade jag in alla mina fyra vovvar i bilen . Först var jag på hälso undersökning på jobb hälsan . ( Det jag som nattarbetare blir kallad på med jämna mellan rum ) . Och som sist så var allting bara bra , allt normalt , från BMI till blodvärde . Kunde inte vara bättre :) . Mina "problem " har inte med själva natt jobbet att göra utan med arbets miljön.. Sköterskan tyckte jag verkade ta hand om mig själv , att jag tänker på äta rätt , motionera och vara ute i ljus och frisk luft .Och jag försöker , allt jag kan . För det är A och O för MIN hälsa . 

Sen var det vovvarnas tur ..Tand hälso undersökning på Evidensia . Liva och Maya var riktigt bra i munnen , fick lite goda råd vad jag skulle göra för att förebygga problem. Men Kanaya ..som jag anade var det lite sämre med . Så pass med tandsten att det är svårt att jag själv kan hjälpa henne med det, och en framtand i över käken som måste röntgas för att se hur pass skadad den är . Veterinären var inne på att den måste nog dras ut . Så nästa fredag har jag bokat tid för det . Stackars liten , och stackars mig som får en inte så kul utgift . 3500 kronor trodde han det skulle hamna på , Men hundarna ska ha den vård och omsorg dom behöver , har man inte möjlighet att ge dom det så ska man fanken i mig inte ha någon! Och i mitt fall så är det  bara vara tacksam och glad att det bara vara en av tre som behövde tandvård :) 

Mys i lugn och ro , i mitt favorit rum..vardags rummet . Lugn och stillsamt här . Och fint och bort plockat . Och såklart , som alltid ..Liva bredvid i soffan och Kanaya vid mina fötter . :)
Var i god tid inför jobb hälsan så jag hann gå en liten promenad ned vovvarna nedanför Borggården . Där är så vackert . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar