torsdag 9 oktober 2014

Så normal!


Igår så var jag på Jobbhälsan, som det numer heter. Det var ett bra tag sedan, så länge sedan att det fanns inga uppgifter om mig i datorn :). Det är nog cirka 15 år sedan.  Men nu blev jag kallad och det då för att jag nu jobbat natt i några år. 
Måste bara berätta..När jag hade fyllt i det här pappret med alla frågor,( om sjukdom, mediciner levnadsvanor, ), blodvärde, blodtryck , kolesterol proverna var tagit och när längd, vikt och BMI var gjort då skrattar sjuksköterskan till och utbrister: Herregud vad du är normal! 
Ja, då var ju jag med tvungen att skratta :):) . Inte varje dag man får höra nåt sånt. Det var ju på den mätbara fysiska biten ska ju tilläggas , sen vet man ju inte vad hon skulle tycka ..om det är så normalt med mig och kring mig ..:)
Men vad är egentligen normal och normalt ??:)'

Men fröken omständig och precis är jag då mellan varven.. I förrgår var jag på nya Stil hos Ida, hon hjälpte mig plocka och färga ögonbrynen. Vilket jag inte gjort många gånger i mitt liv, kan faktiskt räkna det på en hand.  Först så kändes det helt ok, men sen så ..Färgningen skippar jag nog nästa gång tänkte jag . Men så träffade jag min mor på ica, och ens mamma förstår en och är även ärlig och törs säga vad hon tycker. Hon tyckte jag var jättefin med mer färg , men kanske att brynen skulle vara smalare.  Helt rätt tänkte jag, åkte förbi Stil och Ida hade tid att fixa till brynen, igen :) Och nu blev det rätt, för mig.:) Bara man får vara lite omständig först så :):)
Kan varmt rekommendera att besöka Stil och se vad Ida har att erbjuda. Mycket gullig och trevlig tjej och jag hoppas verkligen det går bra för henne nu när hon öppnat eget här i byn.
I november ska jag dit på Hot stone massage och ansiktsbehandling med massage. Det ska bli jätte intressant och säkert ljuvligt skönt. Bara för att jag är värd det :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar