torsdag 14 juni 2018

Trevlig träning

Gunilla och Nårskan
Susanne och Easy
Vilda .  Hon ser ju riktigt lugn och beskedlig ut här 😃

Idag  tränade vi vid Karlberg .  Riktigt trevlig och bra tränings stund .  Vilda och jag tränade på markeringar . Och vet ni , idag gick det riktigt bra ! Hon markerade helt okej och bäst av allt , hon levererade in dummyn oxå , utan alltför mycket tjafsande !  Idag kändes det faktiskt som om vi kommit en liten bit på väg .  Om det bara var en bra dag eller om det börjar ge resultat det jag jobbat med henne .  Med jobba menar jag inte apporterings träningen utan det jag jobbar med henne allmänt . Kort sagt , så har jag börjat visa den lilla Vildan vem som bestämmer . Eller jag föröker då visa det iallafall :).
Men nog är hon tokig denna hund , det visade hon nog allt ett par gånger där på Karlberg :) .  Men jag älskar denna Vilda  , hon är nu mattes tjej . Och jag tror det kommer bli bra det här med apportering , bara hon får mogna till och framförallt ...bara hennes matte lär sig handskas med henne :).

Full av energi blev jag efter denna toppen träning . Och den behövdes  för jag har varit igång till nu . 
Var på stan , gjorde ärenden , handlade , städat , dukat , gjort smörgåstårtan ,  gjort i ordning kostymen för morgondagen  , Och så avslutat med gå rövel rundan med Liva och Vilda .  
Sen har jag packat för husvagns trippen .

Men nu får jag gå och lägga mig . Inte för jag är så trött . Men ska upp tidigt så .
Godnatt . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar