torsdag 11 april 2019

Flugg tjärn igen

Inte lika vackert väder denna dag , men det snöade då inte eller blåste ! Skön dag för en promenad . 
Och Liva njuter då vi är ute i skog och mark . Ja vilken skillnad det är med henne ...Koppel promenaderna ..ja då ser det ut som om hon redan har en tass i  graven . Jag har faktiskt haft ett par jobbiga morgnar med många tårar för jag har tyckt hon sett så trött ut , och tänkt att nu är slutet nära , att  vår tid tillsammans snart är över  . Men när vi då sen åker till skogen , eller går efter skoter lederna där hon får vara lös , ja då är hon en helt annan Liva , sitt vanliga jag . 
Jag får inte glömma att Liva alltid vart lite morgon och kvälls trött , och koppel promenader har hon aldrig tyckt varit så kul . Sen så är hon ju snart 12 år och då måste jag ju förstå att den biten inte blir bättre , tvärtom ! Men när jag får den här känslan , och tänker på hur gammal Liva är  ja då blir jag bara så ledsen och kan inte tänka klart . Det är jobbiga ångest fyllda stunder . .


LIVA💖


VILDA ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar