onsdag 18 maj 2011

Riskok

Efter varit ledig två dagar efter jobbarhelg så har jag jobbat idag,eller jobbat och jobbat. Arbetsplats träff tre timmar :). Tur jag varit ledig, Liva har nämligen inte varit bra i magen! Natten mot måndag blev det inte mycket att sova, var ut med henne flera gånger. Det bara rann ur henne, stackars liten.Tror hon fick nog så mycket gott av gamlen på jobbet under helgen, magen slog bakut!Det är enda nackdelen att ha hundarna med, dom gamla tycker att nog måste dom få nåt gott :). Hon har mest fått riskok i veckan och nu är hon riktigt bra. Skönt! Och hungrig är hon !
Sådan tur att jag inte har anmält henne till utställningen som är till helgen, Liva som istället ska behöva lägga på sig har efter dessa dagar blivit tunnare. Ser riktigt ut som en unghund gör hon :), Tanig och långbent.Men glansig päls det har hon, och pigg och alert . Som vanligt.

Ikväll är det hundträning med gänget. Ska prova gå ett viltspår med Kanaya. Det blir intressant. Liva ska jag lägga ut ett fält åt. Hon behöver verkligen få jobba med hjärnan nu. Ja båda två, dom är nu aktiva!! Men det är bara härligt att se..

Nu ska jag ta mig an mitt nya badrumsskåp ,som fortfarande ligger i kartong omonterad. Få se om jag får ihop det. Humöret är som vanligt riktigt bra, men för det är det ju ingen garanti att jag lyckas :). Men jag ska då försöka,annars har ju dom som gärna hjälper mig. Men det skulle vara extra kul att fixa det själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar