lördag 14 maj 2016

Faktiskt med lite sorg..

Oj vad vi har kuskat runt i denna bil , jag och mina fyrbenta älsklingar . 

Sex år har vi varit följeslagare men nu har våra vägar skiljts åt . I torsdags sålde jag min fina fina Toyota , ja världens bästa bil ju :) . Och det är faktiskt så att jag känner lite sorg i hjärtat när jag tänker på att den nu inte står här ute på gården längre. Men värsta saknaden går nog över när jag får en ny bil.
Denna bil har varit suverän på många sätt och bara gått och gått , alla besiktningar u.a . Men nu sista tiden så har jag börjat känna att jag egentligen borde ha en annan typ av bil , behovet har liksom ändrats kan man säga.  Bl.a AC och drag börjar kännas nödvändigt .Så därav beslutet att sälja , och det gick fort att få den såld , några dagar så var den borta. 
Ett äldre par från Rutvik har köpt den , som andra bil . Och jag fick höra att den såg så fin och välskött ut , så roligt att höra ,för skött om och varit rädd om denna bil det har jag verkligen varit! Det enda jag har varit dålig på är att tvätta den utvändigt , men det har Lars gjort åt mig så inget att anmärka på där heller :)
Man kunde då aldrig tro att jag haft hundarna så mycket i bilen. Hel och ren som den var . 

Så nu har jag gett någon annan glädjen att få äga denna världens bästa bil :) . Som jag sa till mannen ..Hoppas nu den fortsätter att gå lika problem fritt för er som den gjort för mig i sex år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar