tisdag 26 april 2016

Baloo 31 år





Den 21 april fyllde Baloo 31 år! Jag var och hälsade på honom denna dag. Kramade , klappade om honom och gav honom god saker. 
Baloo är så pigg ut i ögonen , alert i blicken.Men annars ser man att han är en mycket gammal man . Mager , knotig och dessutom nu så fällde han enormt med päls och man . Vinter skruden ska ju bort men  det kändes som det även var en annan typ av fällning .. Men som Kjell sa ,när han kommer ut på sommarbetet så äter han nog upp sig lite. 
Denna gång kändes det i hjärtat att se och träffa Baloo, kände mig så ledsen så sorgsen när jag åkte därifrån. Kanske för han var så mager , tovig och smutsig .Men jag sa till honom när jag åkte att håll ut nu och håll dig frisk så du får njuta ännu en sommar i dessa fina stora betes hagar .
Han åt morötterna och hårdbrödet med god aptit och utan problem så tänderna är helt okej fortfarande .Och när man bara ser hans ansikte så ser han precis ut som han gjorde när jag ägde honom. Då var han 11år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar