söndag 3 april 2016

Så fin ledighet

Mina två sista lediga dagar spenderades oxå på Krokvattnet.  Igår var Tobbe med familj med.
Efter några timmar på isen igår så åkte jag till Storheden . Har nämligen borta Livas trim sax,  egentligen ingen större förlust då den var allt annat än bra ! Men nu har jag investerat i en riktigt sax.  Och vilken skillnad! Jag klippte henne kring halsen igår och idag på isen  hjälpte mamma klippa kring öronen. Det gick riktigt bra ,den gamla saken luggade henne nog , nä man ska ha riktiga grejer.  Så är det !☺

Sen jag kom hem har jag hunnit göra middag och storstädat bilen. När man får bort allt damm , grus , sand och hundhår så ser man att den är i riktigt bra skick fortfarande,  min lilla fina Toyota . Nästan Som när jag köpte den för sex år sedan. Trots ständigt hundar i den ,  inte alltid så rena ..Och många många skogs turer , överallt och ingenstans ☺. 
Och imorgon ska den till Uffes på 15000 mila service.  Ja servicen är jag noga med.
Nu vila en stund , för inatt är det dags för jobb. Det känns ändå helt okej att jobba igen , har ju haft så många underbara lediga dagar sista två veckorna. Och jobbar nu bara fyra nätter så är det dags igen att vara ledig , ☺. Då blir det roadtrip för mig och min Liva. Det ser jag fram emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar