måndag 11 april 2016

Excellent

Haffade en som var så snäll och tog dessa fina bilder på oss. Tur jag inte är så blyg.
 Tack till dig !
 
Liva var inte i toppform denna utställnings dag. Inte alls alert, ska nu inte enbart skylla på skendräktigheten för den tror jag är över. Nä det är bara så hon trivs inte på sådana här tillställningar .Var såå nära jag skulle stryka henne , men det gjorde jag inte . Tur det . Det gick jättebra att ställa upp henne  , då stod hon så fint , näst intill perfekt . Men när jag skulle springa runt med henne...jag fick  nästan släpa henne . Men hon är ju bara så snygg att hon får excellent ändå . Men tänk om hon var lite showig och hade ordentligt driv i steget....För det är det som hon oftast får nedslag på.
Men jag är så nöjd med resultatet , och jag kände vi var så fin där vi stod i ringen. Stolt över oss var jag faktiskt :)  . Och vi fick välvisad på kritik lappen så det såg tydligen också ganska bra ut. Roligt! Bild från ringen och kritiken kommer sen . Har ingen bild i mobilen .
 Men kul ..Kvinnan som ägde Livas pappa Mustang kom fram och pratade . Hon tyckte det var så kul att se mustangbarn , så pigg och fin vid hög ålder.
Och så kom det fram en kvinna som tyckte Liva var så fin och att hon tyckte hennes ansikte var fantastiskt och bekant. Och inte konstigt hon tyckte det  sa hon  för när hon såg i programmet vem hon var så såg hon ju att det var en kull syster till Dollar. Det visade sig att kvinnan här var en kennel ägare som varit upp och parat sin tik med Livas halv bror som min uppfödare har .Ja ,hon hade valpar nu som var några veckor hemma . Men då hade hon även träffat Dollar som hon blev såå förtjust i.
Hanvalparna hennes var riktigt riktigt fina sa hon så hon undrade om jag inte var intresserad av en :).
Men nä, ingen han valp, eller ingen valp överhuvudtaget . Det är Liva och bara Liva som gäller , hon ska ha all min tid och uppmärksamhet den tid vi har kvar tillsammans. Och sen har jag svårt att tänka mig att köpa en flat av någon annan än Livas uppfödare . Så tryggt och bra med en sådan uppfödare. Bara hoppas jag får köpa en valp , om det blir aktuellt med någon mer flat för mig en dag .
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar