onsdag 13 april 2016

Igår

Så här börjar dagarna nu för oss. Vaknar tidigt, men tar ett bra tag innan jag stiger upp :)
Vi bara myser ! 
Igår så blev det då årets första tränings stund. Ja såklart följde dummie påsen med i bilen hit.
Vi hade en mysig stund, tränade det som sitter i ryggmärgen på Liva .Det gör det mesta egentligen.
Men det jag vet hon tycker är roligast .  
 
Ett fält såklart blev det då. . Och ett perfekt jobb gjorde hon, bra sök , bra fart ,bra upptag , perfekta inlevereringar och avlämningar.  Hon fick även göra ett par linjetag , utan anmärkning.
 
Fem dummies på fältet , nog så lite för en sådan duktig och erfaren vovve . Men det är väl så det ska vara när man börjar säsongens träning. Enkelt , kravlöst och bara så roligt.
Men sen måste vi snäppa upp svårigheten  flera steg , vi ska ju gå prov även denna säsong . Om jag bara är ledig och det passar in..(Tänker då mest på löp och skendräktighet ) Jag kan ju inte riktigt släppa taget om den där drömmen om öppen klass ettan :) . Den känns inte ouppnåelig, så är det faktiskt.
 
Annars igår så gick jag och Liva Grelsbo rundan, 6 kilometer lång . Då jag inte kan ha Liva lös en minut så gäller det att gå långa och många koppelpromenader. Hålla igång tanten :)
Är ju så mycket vilda djur här bara runt knuten, dovhjort , rådjur, harar och vildgrisar finns här också.
Så inte läge ha henne lös !
När jag och Ulli gått kvällspromenaden så blev det innebandy , ja innebandy! Var tveksam att följa och träna , har ju inte spelat bandy på flera år , och sista månaderna har det ingen träning varit alls förutom promenader och natt jobbet ! :). Men jag ställde upp och hängde med. Och det gick förvånansvärt lätt, ingen skillnad från när jag var yngre. Promenaderna och natt jobbet gör kanske sitt ändå , litegrann iaf. :)
En liten sträckning i vaden fick jag i slutet , men det känns ändå helt okej idag efter ipren och smörjning med en rejäl salva som Anders hade.  Jag kan inte springa idag , men gå funkar så det hade ju kunnat vara mycket värre .! :) . Och träningsvärken från helvete som jag trodde jag skulle få , ja den har uteblivit.  Så alltså helt okej är jag. Det var så fantastiskt kul  att spela ! , det gav verkligen mersmak . Har ju alltid älskat innebandy.
 
Nu ska jag ut med Liva. Först en tränings stund sen en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar