lördag 12 november 2016

Cirkus

Jag skulle ljuga om jag sa att allt bara är rosenrött och en dans på rosor med dyra hundar. Nä det är lite eller ganska mycket cirkus här emellanåt😄. Och mycket jobb , men oj vad dom  är värd det. ! Så mycket glädje , så mycket kärlek man får av dessa djur . ❤
I onsdags ..Ja då var ryggen min riktigt dålig . Inte varit bra alls senaste dagarna ..men onsdag var det riktigt illa. Och tanken då på att jag hade fyra nätter framför mig kändes ju lite tungt .  Har ju suttit mycket mer sen Vilda kom och mindre långa promenader har det blivit. Nä alldeles för stillsam har jag varit ! Och det är det sämsta för min rygg.. Plus då allt  lyftande och bärande Som det  blir med en valp. Men vilket som ..med ipren i kroppen så gick det att  jobba. Och mycket stå och gå är det ju på nätterna så det funkade.  Torsdag så såg jag till att mest stå och gå all vaken tid. Och ryggen kändes bättre ☺.
Cirkus ja..denna torsdag.  Steg upp till en vild busig Vilda. Skogstokig på äta snö är hon så  vad hon  pissade denna dag ! Hann inte alls passa henne så det var bara torka efter henne. Och på eftermiddagens rök lapphundarna ihop och naturligtvis när jag var ensam hemma.  Jävla skogs tokiga var dom ! Men på något sätt lyckades jag sära dom , men hann få ett bett över handleden.  Allt gick så fort så jag vet då inte vem av dom det var.
Ett sår blev det , svullen och värk , och min första tanke. .åh jag som ska jobba . Men jag har lagt om såret ,täckt det ordentligt och jobbat med långärmat .Och det har gått bra. Ser fint ut , man är ju så rädd för få in nåt skit .Hundbett är inte leka med Men som sagt , det har gått bra .Och nu har jag bara en natt kvar så har jag lyckats att fixa dessa jobbar nätter.  Skönt!☺
Jag har även försökt vara ute .Igår blev det en bra stund efter ängarna med mina tre stora tjejer.Så skönt det  var. Vilda fick gå en koppel promenad runt området och det gick så fint. Men så hade jag Liva med mig , tala om hjälp. Vilda gick så fint bredvid . Tur jag har Liva !☺❤.
Och vi myser mycket i soffan oxå . Som nu , mys och bloggande i soffan med flattarna .Maya och Kanaya är på långpromenad med Jenny och Linnéa.  Jag och Liva ska gå på en stund.
Kram.💗
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar