måndag 16 september 2019

Tillbaka .

Länge sedan jag nu bloggade å grund av olika anledningar . Men nu känner jag att både lusten och tiden börjar finnas där igen . Kommer blogga bakåt en hel  del, mest i bilder . (vilket det blivit mer )
Sommaren har övergått till höst , min älskade höst , favorit årstiden . 
Mycket fint har det varit sen sist  , men även en del ledsamheter . Som att hundhimmelen har fått ytterligare två starkt lysande stjärnor .

Ixie .
28 juni kom den hemska dagen då Ixie var tvungen lämna oss . 12 och ett halvt år blev hon.
Denna underbart fina lappunds tik som alltid haft en speciell plats i mitt hjärta . Och som jag haft stor del , då det var jag som hittade henne på finska lapphunds klubbens sida som omplacerings hund. Då var hon drygt  tre år  . Ixie är ett bevis på att omplacering av hund  kan bli det bästa .  Från första stund så var hon det , den absolut mest passande hund för mamma och Dan-Olov. Och för Ixie så kom hon till  bästa hemmet , matten och hussen . 
Då Ixie var så go och godhjärtad mot alla så är hon saknad av många .   

För mamma är saknaden alltjämt stor och tung .  Älskade Ixie 💓.




Änni
Och nu i september så kom dagen då Änni , Livas kullsyster , somnade in . Även Änni 12 och ett halvt år .  En ledsam dag för mig . Då Änni bodde kvar hos Gunilla så har jag följt denna underbart vackra, fina och duktiga tik under alla år . Både i skogen och utställnings ringen . 
Bilden är från när vi träffades och fotade våra tre tolvåringar , Änni , Dollar och Liva .
Nu är det bara Liva och Dollar kvar från denna fantastiskt fina western kull . Med underbara Sälma som mamma .💓💓💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar