onsdag 15 september 2010

Nya träningsmöjligheter

Ikväll var var vi ett gäng tjejer som trots regn och rusk träffades och tränade med våra hundar. Det var ett mycket roligt och givande träningspass för mig och Liva. Vi hade olika inkallningsövningar och passivitets övningar. Vid det sistnämda så flög det dummys och olika "leksaker" kors och tvärs framför och över hundarna och alla satt klockrent kvar, även min Liva. Jätteduktiga var alla hundar! Vi avslutade med lite apportering och dummy sök vilket alltid är kul och nåt som hundarna tycker om.
Vi ska försöka träffas en gång i veckan och träna tillsammans, sen i höst blir det att vara i ridhuset på Grans måndagkvällar.
Måste tacka Sara som tagit initiativet att samla ihop ett träningsgäng. Toppen!

Har hunnit vara iväg på Ikea med min mor idag. Köpte mig ett nätt litet skrivbord som jag ska ha i vårt sovrum.Tanken är att få till en liten "kontors hörna"och kanske få lite ordning och reda på papper och dylikt. Datorn ska även få sin plats där. Blev även att handla lite annat smått , men faktiskt inte alltför mycket den här gången. En mysig dag har vi haft mamma och jag.
Nu ska jag fortsätta se Milan med Zlatan , hör just av mannen att Zlatan gör 1-0!!
Kram

1 kommentar:

  1. Oj så kul att ha varit på Ikea, jag måste oxå snart försöka ta mig dit!! Kram / Helena

    SvaraRadera