tisdag 14 september 2010

Sista gången för i år

Det är två veckor sedan vi var på jaktträning och vi har inte heller tränat själva, men ikväll var det dags. Ikväll var det fem hundar med , "lill" Kålle från Kåge var med för första gången med sin husse och matte. Jättekul med en ny bekantskap.
Liva fortsätter att vara helt underbar att jobba med, alert och motiverad. Fågel är inga problem nu heller. Gunilla sa att med bara lite mer träning så hade Liva varit redo för jaktprovet som är om ett par veckor. Jag hade ju som mål att starta på ett prov med henne den här hösten, men det blev så mycket annat för mig den här sommaren så att jag har inte haft möjlighet att träna som vi skulle behövt göra. Men som Gunilla sa, nästa år då. När hösten varit kanon rolig och gått så bra så är jag jättemotiverad att fortsätta träna själv nu fram till snön kommer. Och fågelträning är det viktigaste att fortsätta med. Tur jag har lillbrorsan som fixar fåglar åt oss.

Det var sista träningen ikväll och det känns som vanligt lite trist, men nästa helg är det kennelträff att se fram emot, det blir kul.

Vår stationära dator gav upp för ett par veckor sedan, har funderat hit och dit men idag gjorde jag slag i saken och köpte sonen en ny fin och alldeles egen bärbar dator. Han är så glad och lycklig över datorn så den var verkligen värd varenda krona!!

Nu ska jag fortsätta se filmen med mannen ,sedan är det godnatt. Ska upp tidigt i morgon , har en fin dag att se fram emot .
Kram

1 kommentar:

  1. Så roligt att det går bra för dig och Liva!
    Det är så roligt att träna när man har ett mål. Jag tror alldelens säkert att ni kommer att starta på jaktprov framöver.
    Själv har jag liknande planer men har väl inte kommit till skott att anmäla Figo.

    SvaraRadera