onsdag 13 oktober 2010

Hundträning

Jag funderade in i det sista, men det blev till slut att jag anmälde Liva till SSRK utställningen som är i Boden 23 okt. Idag har jag varit och klippt henne hos Gunilla och hon blev sååå snygg. En välklippt flat är bland det vackraste som finns!!
Då jag är så ny och oerfaren när det gäller det mesta kring hundar så lyssnar jag på och tar till mig mycket vad uppfödaren säger och tycker. Gunilla tyckte jag absolut skulle ställa Liva i Boden och det var ju jättekul att höra då jag själv varit så osäker. Hoppas nu bara att jag lyckas visa henne bättre än tidigare , att jag får henne att tycka att det är skit kul att springa i ringen! Det är bara det att jag blir sååå nervös och stel så fort jag kommer in i ringen och det känner ju Liva av såklart. Att matte inte alls är som hon brukar vara. Vi får se hur det går , men kul ska det bli och jag längtar!

Var och vägde Liva idag och hon har gått upp ett halvt kilo, hon är riktigt fin nu ,mycket även för att hon är ganska fin i pälsen oxå.

Ikväll var det hundträning igen med gänget. Den här gången fick faktiskt Liva vara hemma och systrarna fick följa med. Det var Mayas första träning så här i grupp! först var hon väldigt stressad , men sen gick det riktigt bra, Första gången får man ju inte ha så stora krav. Men inkallnings övningarna var nästan klockrena. Kanaya var oxå så duktig , lite stressig hon med, men bättre än förra gången. Sötnosen!!
Så fantastiskt kul att vi kommit igång med dessa träningskvällar. Sara , du är toppen!!
Ledig i morgon, inte helt fel det.
Skogspromenad med Anna, Carina och alla hundar är inplanerat på förmiddagen, sen får jag se vad som blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar