lördag 14 december 2013

Hundlus

Allt kliande berodde på löss. Under minst två veckor så har Kanaya och Liva kliat sig. Min tanke var att det nog berodde på att dom fäller så mycket just nu..snart dags för löp. Men det blev bara ner och mer och så började även Maya klia . Då slog det mig ..det kan väl ändå inte vara lus dom har. Så det blev ordentlig inspektion av pälsarna  och mycket riktigt så hittade jag lus på både Liva och Kanaya.
Så i torsdags så behandlades alla tre med frontline. Men Kanaya kliar sig lika mycket fortfarande om inte ner! ! På måndag måste jag ringa till djurkliniken och rådfråga vad jag ska göra. En behandling till, bada henne med något eller avvakta ett tag... Det står att man ska upprepa behandlingen två gånger på tre veckor..men det har ju bara gått två dagar. Hittade en lus på henne idag..

Annars så händer inte mycket, december är en tung månad att jobba natt..relativt pigg på jobbet är jag om nätterna (konstigt nog). men annars så är jag trött och sliten.. Men jag försöker komma mig ut med hundarna varje dag medan det är något så när ljust. Och när vädret tillåter!!Den här december går till historien! Allt från -15 ,snö och fint till +8 ,regn och ishalka! Fy !

Men just nu är det ändå lite snö och det går att både gå och köra bil efter vägarna :).  Och jag och hundarna har haft en härlig timmes promenad i skogen idag.

Fortsatt trevlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar