onsdag 19 oktober 2016

Första gången igår .

Dagen började med att få umgås med Liva . Tanten är så sur på kvällarna då hon tycker det ska vara lugnt och stilla när hon gjort kväll :). Men annars så är hon mycket snäll, lekfull och tålmodig mot Vilda.
Första gången .. Ja så söt och duktig! 
Fick träffa William första gången . Nyttigt och bra att träffa små barn . Blev en del bus :)
Och vår första selfie tillsammans . Inte lätt med en Vilda som bara ska komma åt mobilen ! :)

Igår var jag ledig, Lars och Jenny var till Haparanda så jag hade en hel dag med lilla Vilda. Och vi pysslade med lite av varje. Ja bl.a  blev det göra första gången grejor medVilda :) 
Viktigast av allt. Igår tog jag fram en fågel,skata, från frysen. Liva började jag med fågel alldeles för sent , hon var över året vid första vilt kontakten och sen var det VÄLDIGT långt mellan gångerna de första åren. Och det misstaget ska jag inte göra om, men då visste jag inte bättre. Men Liva blev duktig ändå :) Trots hennes mattes alla misstag och okunskap. 
Hur det gick då igår..Först var Vilda lite skeptisk , luktade länge och tittade på fågeln .Efter en stund lade jag  ifrån mig fågeln en bit ifrån oss och då springer Vilda fram till den , plockar upp den direkt , håller den fint i munnen och kommer direkt till mig. Sen gjorde jag nåt man egentligen inte ska göra när ett moment gått så bra ...jag gjorde om samma sak igen . Men hon gjorde om det på precis lika bra sätt , men se då slutade jag :) . Nu längtar jag bara till nästa gång vi ska "träna":). Ska ha bara frysta fåglar nu första gångerna tänkte jag . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar