söndag 7 juni 2020

Tiden var inte inne

Söndag kväll 24 juni, fem dagar före Liva skulle fylla 13 år , var en väldigt hemsk kväll , men som ändå slutade väl.
Där och då trodde jag det var över , att Liva skulle lämna oss . 
Kort berättat . .Jag hade varit upp till mamma och hälsat på i Laxede . Liva fick vara hemma med Per .Jag hade just beställt pizza inne i Boden då han ringer och säger att det är något med Liva . Hon bara skakade , tappade bakbenen och vinglade . Han var redan i bilen med henne  på väg till mig . Vi flyttade över henne till min bil och så åkte vi direkt till Gammelstad Djurklinik.  Jag satt med henne i baksätet , försökte vara lugn och prata med henne , smeka henne, få henne lugn och känna sig trygg , Så gott det nu gick för just då så tog jag samtidigt farväl av henne . Och det vet ju alla hur det är , att ta farväl av ett högt älskat husdjur .
Veterinären var upptagen med ett akut fall så jag lämnade bara ett meddelande att vi var på väg och  hur det var med Liva .I väntan på att dom skulle ringa upp så tog jag ut Liva ur bilen så hon skulle på frisk luft och röra på sig lite . Och helt otroligt..så börjar hon hon gå omkring , nosa på backen och markerings pinka som hon brukar göra . Och hon blir mindre och mindre vinglig . Skakningarna och flåsningarna är borta . När Veterinären efter en liten stund  ringde upp så var Liva ganska sig själv igen .Något vinglig när hon gick där det lutade . I samråd med veterinären så blev det att vi åkte hem igen . Avvakta och se . Det var bara komma tillbaka om det blev värre igen . 
Då dom inte hade fått middag ännu så fick dom det när vi kom hem . Liva åt upp all sin mat! Sen så var hon ute på ängen och lallade på . Bajsade gjorde hon oxå , helt perfekt i magen .  
Trött var hon sen på kvällen , men dagen efter var hon precis som vanligt. 
Ja denna hund ! Det var fjärde gången jag tog farväl av henne . Första gången för 2 1/2 år sedan när hon var sjuk(Ingen vet riktigt vad det var med henne då)  och  inlagd i Gammelstad två dygn , andra gången för drygt ett år sedan när hon hade varbölden (Som hon såg ut och så sjuk hon var då ),tredje operationen i vintras , och så nu . 



Men hon är kvar . Vår tid tillsammans är inte över , än .💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar