söndag 7 juni 2020

Fin maj dag i skogen


Ganska härlig .. Vilda tar fart och vips har hon sprungit nedför den branta backen ner till sand taget . Och där sätter hon sig och tittat upp på oss som att hon tänker kom igen nu , kom ni med . Inte det tänkte jag , men...


Helt plötsligt så kommer Liva farandes förbi mig och nedför bär det iväg .

Lockar på dom och Vilda kommer flygande upp , men Liva stannar kvar där nere . Hon börjar komma men ger upp . Så nog börjar åldern ta ut sin rätt . Det slutar med att även  jag  kanar mig ner och så visar jag Liva en annan ,en lättare väg att gå  upp .


Men här fick jag en härlig bild . Glädje och lycka utstrålar den 🌝


Tanten hon är mest en bit in i skogen och lallar på . Luktar och ska tugga och smaka på allt det goda våren har att erbjuda .


Vilda verkar faktiskt tycka om att bli fotad :) Hon är då still en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar