tisdag 20 juli 2010

Äntligen blev det träning

Ikväll kom jag mig iväg på träningen med Liva och det var riktigt kul. Den här gången var det tre hundar med,kullsystrarna Änni, Åssit och Liva.
Vi började med ett fält där Liva jobbade på riktigt bra men mer fart önskas när hon kommer in med dummien. Sedan tränade vi dubbelmarkeringar,en på land occh en i vatten. Samma där, hon är hur duktig som helst och vet precis vad hon ska göra men hon ska ha mer fart när hon kommer in.Jag fick lite råd hur jag kan träna henne för att hon ska bli bättre på det.


Bäst ikväll, jag har fått se och krama på femveckors flat valpar, Livas halvsyskon. Åhh, så otroligt söta!! Det är hanvalpar som är otingade och det är tur det för jag är så valpsjuk att jag nog inte kunnat motstå om en tikvalp fanns kvar.Så fina valpar...
Nu väntar sista rastningspromenaden med Liva, sedan sängen.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar