tisdag 13 juli 2010

Vattensvans

Nu är jag less på att handla!! Igår var jag till Haparanda på Ikea och även på andra affärer runt omkring där och idag blev det till Piteå och fortsätta, men nu börjar det snart vara ganska färdigt, har fått till det riktigt fint i lägenheten.
Nu ska jag försöka att bara ta det lugnt de här sista dagarna av semestern. Ikväll ska jag till havsbadet och hälsa på en kompis som har husvagn där , ev kanske så går jag och lyssnar på Titanics som spelar där. Titanics som kom tvåa i dansbandskampen tycker jag är riktikt bra.
Det blir säkert en trevlig kväll.

Jag undrade om man kan kunde låta sin hund bada så mycket den ville. Svaret kom fort. NEJ inte Liva ialla fall. Hon fick vattensvans efter denna baddag. Riktigt ont har hon stackaren. Tror ni jag är arg på mig själv! Ska nu ringa till Gunilla och höra vad jag kan ge henne mot smärtan.
Ha en bra kväll.

3 kommentarer:

  1. Vattensvans ja. Det har Bosco också haft, men det har varit tidigt på våren när det fortfarande är kallt i vattnet och han har fått träna vattenapport.
    Förutom värkmedicin för hunden så är det bra om man masserar området kring svansroten för att få igång cirkulationen.

    Tänk framöver på att alltid torka Liva om svans och kors och frottera gärna med en handduk efter bad. Det rådet fick iaf vi av Boscos uppfödare som är veterinär.

    Hoppas hon kryar på sig snabbt, dom ser ju för eländiga ut när svansen bara hänger som ett rep rakt ner. Man är ju så van att den viftar hela tiden

    SvaraRadera
  2. Hallå!

    Oj, kan man bli less på att handla...?
    Kul med en ikea resa, jag siktar oxå på en sån...

    Önskar dig en trevlig kväll på havsbadet!!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera