måndag 1 november 2010

Boden utställningen

Det var ett tag sedan ,har haft så dåligt i höger arm och axel. Jag har jobbat (med nöd och näppe,) men med ipren och aloe vera heat kräm så har det ändå gått. Blogga eller överhuvudtaget att sitta vid datorn har jag däremot fått hålla mig ifrån!
Bra är jag inte än, men nu kan jag ändå skriva!

Utställningen i Boden gick riktigt bra, vi fick en etta, visserligen en slät en men jag är så nöjd med den och fin kritik fick hon oxå. Även den här domaren tyckte att Liva är lite tunn, och det är bara hålla med. Men han tyckte hon stod och rörde sig balanserat, vackert huvud med fint uttryck. Fin päls och bra temprament. Det sistnämnda var extra kul att få höra! och det stämde, Liva var såå glad och framåt den här gången. Hon t.o.m tyckte det var kul att vara i ringen. Det var ju mitt mål med den här utställningen, få henne att tycka det var kul och sen få ett första pris. Så då kan ni tänka att jag var mycket nöjd med dagen!
Men jag fick då verkligen se att det nu är upp och ner i utst. världen. En flathanne som tre veckor tidigare bivit Bir och Bis 3 fick av den här domaren en tvåa!....

Ikväll börjar tränings kvällarna i grans ridhus. Det är SSRK som bokat måndagar mellan åtta och nio. Ska åka dit och har tänkt att även systrarna K ska få följa. Dom behöver både miljö och lydnasträning. Egentligen är dom i större behov av det än Liva. Men Såklart ska Liva oxå med..Hinner träna lite med alla tre.
Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar