onsdag 3 november 2010

Givande träning för systrarna!

Träningen i ridhuset måndagkväll var riktigt kul. Speciellt med systrarna.Varken Maya eller kanaya är van den miljön så först var dom lite stirriga men bara efter en liten stund så blev dom lugn. Tränade kontakt och fotgående, även lite inkallning. Det var mycket intressant att se hur Maya betedde sig när hon var utan Liva och Kanaya( Dom fick turas om att vara i bilen ). Maya provade inte visa nåt agg mot någon annan hund, morra eller resa ragg. Tyvärr, så har hon mycket vakt i sig och då främst att hon vaktar Liva och Kanaya, även gården. Tyvärr kanske jag inte ska säga, finsk lapphund har ju mer eller mindre vakt i sig så hon är ju inte onormal på något vis.Men när man är van Liva som är så okomplicerad på alla sätt så upplever jag det faktiskt lite jobbigt ibland, vet inte riktigt hur jag ska hantera det vissa gånger..

Idag har jag och hundarna varit på promenad med "Bertnäs tjejerna". Det är en bra tur vi går ut mot Granön. Det är gott om vilt där ute och det märks på hundarna , dom springer hela tiden med nosen i backen , spårar febrilt!! Bra motion för både kroppen och knoppen!!

Ikväll har jag följ och sett på Jennys fotbollsträning, säsongen hinner knappt sluta så är nästa igång. Men det är bra för de tjejer som ingen vinteridrott har.Jenny hör ju inte till dom ,men hon skulle träna alla kvällar i veckan om hon bara kunde och fick!
Nu blir det en tekopp framför tvn, se fotboll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar