fredag 10 juni 2011

Examen

Då har barnen sommarlov, så härligt för dom! Och vilken kanondag, varmt som bara den. Klagar inte för det är inte många sådana här dagar vi får ha. Men hundarna är det synd om ,speciellt Liva. Kanaya tycker jag inte ser ut att plågas lika mycket av värmen.
Efter kyrkan så kom barnen hit och vi fikade, hade gjort marängtårta med glass och jordgubbar. Snabbt var det avklarat ,för som alla vet så det minsta tonåringar har tid med är sina föräldrar. Men jag fick då krama om dom och ge dom en slant till kvällens aktiviteter, examensfesten.

Är halvt sjukskriven nästa vecka, kommer jobba halva mina skift. Det känns bra. Vill ju helst inte alls vara hemma, men ibland måste man se sina begränsningar. Just nu mår jag väl inte sämst ,speciellt med tanke på hur natten var. Har haft sådana magsmärtor och mått så illa, fått vara upp ett antal gånger! Började äta järntabletter igår så jag skyller på dom. Är ordinerad två per dag, men nu törs jag bara ta en. Ska köpa mig blutsaft, vilket som är bra mot lågt blodvärde. Det ska nog bli bättre snart..

Har varit ner till fjörn så hundarna har fått bada, oj vad Kanaya har varit ut och simmat..så typiskt att jag inte hade kameran med, men nästa gång! Träffade en jättefin elva månaders schäfertik med sin husse som oxå var där och badade. Kanaya och Fuska(som schäfern hette) sprang och jagade varandra, hade så kul tillsammans. Det är så härligt att se att just Kanaya leker med andra hundar, hon har inte velat göra det förr. Men nu så är det bara bus och full fart, kanonkul!

Nu ska jag till Sjulsmark på student fika, brorsdottern Anna tar studenten idag.Tiden den går..och fort!
Ha en fortsatt trevlig examensdag.

1 kommentar:

  1. Hoppas du kryar på dig snabbt! Vila och må gott och är du sugen på en kaffetår nån dag härframöver så är det bara att kika förbi på Sandåsgatan! Kramar / Helena

    SvaraRadera