onsdag 15 juni 2011

Träningskväll

Igår kväll var första träningskvällen med Livas uppfödare Gunilla, kul att det är igång. Igår var det lite nytt folk som var, ägare och hundar från senaste kullarna, kul att göra nya bekantskaper. Hur gick det då för oss..? Ja, Liva är ju duktig och gör precis det hon ska men igår så hade hon ingen fart alls!! Trött och seg. Gunilla var inne på att hon måste vara skendräktig, kollat nu när hon löpte , februari, ska hon vara skendräktig nu då?? Vet inte. Sen är det bara så, det behöver inte vara speciellt varmt så blir Liva väldigt loj.Inte alls nåt för värme! Hon är verkligen en annan hund på vintern, hon älskar kylan och snön! Sommartid ska hon helst få vara vid vatten så hon får bada och simma, då är hon alert!

Har tänkt att Liva kanske oxå är lite låg nu för att hennes matte inte alls är så pigg nu, det sägs ju att hundar känner av och blir påverkad av sånt. Som natten till examen när jag inte alls mådde bra,magsmärtor och mådde så illa gjorde jag ju hela natten. När jag vaknade till så låg Liva mellan mina ben med huvudet på magen min! Och dan efter så vek hon inte från min sida ,skulle ha huvudet i knäna mina hela tiden, helst skulle hon velat krypa under skinnet på mig. Tillfällighet eller..? Rörande go var hon då ialla fall :)

Kanaya hade bråttom ut på morgonen,det var kris.. att få äta gräs! Förstod varför när vi kom in för då kräktes hon , och vad hon nu ätit!?? Såg ut som typ ett två decimeter långt ben från ett mjukis djur eller nåt sånt. Tur det kom upp iallafall, har inte riktigt ekonomin just nu för dyra veterinär räkningar! Men hon mår då bra nu, ätit det hon ska och nu ligger hon och sover här bredvid. Lill ängeln, ja hon är det fortfarande fastän hon var tvungen att kräkas på min nya vardagsrumssoffa, och naturligtvis inte på filten jag lagt ut utan på tyget:).

Fin dag idag,någon lång skogsprommis orkar jag jag inte med men ska ta bilen till någon tjärn så hundarna får bada och springa av sig. Det är nu frustrerande att må så här!! Ingen ork alls, sitta på ändan är det som är bäst. Och det är ju inte likt mig,inte något som jag vill göra! Men det ska väl nu bli bättre..det tar ju sin tid.
Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar