tisdag 2 augusti 2011

Jaktträning och utställning

Ikväll kom jag och Liva oss äntligen iväg på träning med Flathams. Började med ett fält med dummies, gick riktigt bra. Sedan två enkelmarkeringar på vatten med fågel och en enkelmarkering med fågel på land. Det gick oxå riktigt bra! Nu har Liva börjat ta fågel utan tvekan :), och kommer med den nästan ända fram. Jätteduktig har hon blivit, det är så kul och inspirerande när det går framåt :):).

Utställningen vi var på gick väl sådär. Den här domaren ville ha lite större ,kraftigare hundar ,vilket inte Liva är :) och när hon dessutom inte var i bästa päls så blev det "bara" very good. Men Liva fick mycket fin kritik,enda var att domaren önskade mer "kropp.Det gick oxå riktigt fint att visa henne även denna gång så jag är nöjd med dagen. Hade kameran med,men med urladdat batteri så tyvärr blev det inga bilder denna gång.

Nu ska jag ta mig an mina fossingar som jag har i fotbad :).
En fin kväll önskar jag er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar