måndag 15 augusti 2011

Vilken helg!

Ja, vilken kanonhelg jag haft!! Lördag var jag och såg retriverjaktprov i Brändön,Luleå. Mycket trevlig dag, trevliga människor, duktiga hundar och vackert väder :). Sen att man lär sig en hel del en sån här dag är ju inte så dumt det heller. Fick verkligen se att träning är en sak och prov en helt annan , allt kan hända!! och det ska jag ta med mig när det är dags för mig och Liva att starta. Stannade kvar så jag fick se elitklass provet oxå,första gången jag sett det. Måste säga jag var imponerad av både hundarna och förarna !! För det var inte lätt, men så duktig dom var!! Förstår att det ligger en hel del träning bakom ..

Sen så igår var jag och Kanaya på inoffen i Kalix....Och vi slutade som BIS 4 !. Helt fantastiskt. Den här domaren tyckte verkligen Kanaya var fin. Visst var det kul att det gick så bra resultatmässigt ,men största segern var att Kanaya var så lugn och trygg i ringen. Inte det minsta ängslig när domaren kände på henne. Vill oxå bara säga att det var en mycket vänlig och fin kvinnlig domare. Toppen!

Feminint vackert huvud.Mörka fina ögon.Korrekt bett.Bra hals.Stark o fin rygg.Välvinklad fram o bak.Rör sig med fint steg. Välvisad.


2 kommentarer:

  1. Grattis Veronica! Gud så roligt!! Hon är jätte fiiin....fast hon är av rasen rymmarhund ;op
    Kram Jenny A

    SvaraRadera
  2. Vi tänker och känner med er i denna svåra stund.
    Styrkekramar <3

    SvaraRadera