måndag 17 december 2012

En helg att glömma..

Vilken helg det varit! Magsjukan härjar på jobbet ,både bland boende och personal. Jag har jobbat extra hela helgen, vi har fått vara en en mer personal på natten, vilket har varit tur!  Det har varit fullt upp ändå!
Jag är en av dom få som faktiskt klarat mig från magsjukan, fast jag har inte mått bra på hela helgen , illamående och absolut ingen matlust. Och det är inte likt mig..att tappa matlusten :) Har då fixat att jobba..men sliten har jag varit.
Men idag mår jag bara fint. Känner mig faktiskt piggare än vad jag gjort senaste tiden..
Steg upp kring åtta i morse, har fixat och donat i Johans rum. Det blev så fint med de nya tapeterna! Lite svart kanske, men det var så han skulle ha det. Det är hans rum och han som ska vara i det :)

Hundarna har inte varit från gården på fler dagar så det blev en promenad med tre alerta odjur. Dom var så lite rolig att gå i koppel med så jag gick till närmaste skoterled så de skulle få springa fritt och bli av med lite energi. Eller skoterled.... Det var knappt kört där  så det var ganska så tungt att gå! Bara grävde under fötterna ,ingen njutbar prommis alls. Men motion har vi fått , alla fyra ! :)
Tror jag ska ta fram sparken då får hundarna liite mer motion än bara koppel promenader, bara hoppas då att det inte sandas .
Ha en fortsatt bra dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar