måndag 31 december 2012

Lite nytt

Har varit lite piggare idag, iallafall ingen feber har jag haft , så jag åkte till Storheden, mest för att handla mat men även för att se om jag hittade något nytt att ha på mig i morgon.
Ville så gärna hitta en klänning eller kjol, men inte gjorde jag det. Eller nog fanns det , men inget som jag ville ha eller som jag tyckte passade. Ska medge att jag är ganska så omständig när jag ska köpa mig kläder, ett arv från min kära mor ,ja, där är vi lika varandra :). Men jag hittade ,till slut, en blus och en finstickad grå glittrig tröja . Det var ganska fint och till svarta byxor så blir det nog bra .
Följde med mig hem även två nagellack, en ny mascara och faktiskt köpte jag mig en kajalpenna oxå.
Det var inget trevligt efter E4, slaskiskt! Detta väder, om det kunde bestämma sig! Igår -25, inatt massor med snö och idag plusgrader och regn! Nästan så jag längtar till sommaren nu..

Morgondagen..nyårsafton, den ser jag framemot. Blir bara trevligheter, fira en 40 åring , träffa folk och umgås med goda vänner. Och äta god mat :).

Ikväll har jag och Liva varit på en sparktur och wow vilket sparkföre! Härligt! Ville så gärna sparka med lapphundarna med, men då det redan smällde för fullt på byn så var det bara sluta ut det. Tyvärr så är dom smällrädd, stackars flickor. Men Liva hon är helt oberörd, och det är ju för väl.

En av mina favorit filmer har gått på tv ikväll, såg den igen ,för vilken gång i ordningen vet jag inte :). Du har mail, en helt underbar film med underbara skådespelare.

Nu ska jag krypa till kojs.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar