onsdag 15 januari 2014

2013 års höjdpunkt.



Och det här läste jag i Lapphunden . Årets bästa utställning, Kanaya vann öppenklassen, 11 tikar, med CK, sen femte bästa tik och reservcert.  Ser hon fått ett lite annat namn :)
Sen
 var väl kanays utställningsår sådär..hon var inte i form. .varken i päls eller i temperament. Men vi ska köra på i år med ..vill hon bara visa sig  och showa på som hon gjort ibland tror jag absolut resultaten blir  bättre. För hon är fin!

Vilken känsla att helt plötslig få läsa det här i 2013 år näst sista charmören ! Bara två starter och där satt första priset! :). Att  vi ens skulle vara nämnd i en hundtidning, ja det fanns inte på kartan när jag för snart sju år sedan kom hem med denna underbara flatvalp.  Men mitt intresse väcktes när det gäller både utställning och jaktträning. Och allt blev ju så roligt och möjligheterna öppnades tack vare en sådan fantastiskt duktig hund! Och med tanke på min orutin och okunskap..oj, oj vilken hund. ! Men vi har fått god hjälp och stöd genom åren av både vår uppfödare och hundvänner, Annars hade det här aldrig blivit möjlig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar