lördag 25 januari 2014

Uppsala

Ja nu är jag nere i Uppsala. Jag och Ulrica har tagit oss en semester tripp hit ner för att hälsa på och gratta vår goa vän Ulrika som i dagarna fyllt 40 år.
Vi kom i torsdags  med flyg och flygresan gick bara fint...men lite ängslig är jag när jag sitter där ..det ska jag erkänna :)
Vädret här är toppen härligt. Man kan lugnt säga att vi lämnade värsta kallhålet, Norrbotten, och kom till det åtminstone jag och Ulrica känner som början av våren. Ingen sol men - 5 grader och bara ljuset är så underbart! Det är så fint här ute i  Oxsätra som byn heter där Ulrica bor, c.a två mil från stan.
Igår så började vi dagen med en lång promenad, en runda på c.a sex kilometer. Den rundan har jag gått några gånger men det var några år sedan. Vi kom fram till att det var 2006 jag var här sist, nästan åtta år sedan!! Hu , vad tiden går fort.        Igår eftermiddag så åkte vi in till stan och kikade runt litegrand , blev lite shopping. Själv köpte jag mig en fin skjorta på Gina.
Efter mycket velande och lite strul ..:) så hamnade vi på en fin restaurang som heter Jawa och där avnjöt vi en mycket god mongolisk middag samt kina buffé. Mycket trevligt hade vi.:).Bilder kommer sen.

Idag så blev det att stiga upp tidigt ,halvåtta, inte för att vi var tvungen utan för då var det helt enkelt sovit klart :) Men oj vad vi har hunnit mycket och dagen har känts lång :)
Vi har gjort pajer, förberett middagen för i kväll, varit ut och gått en lång promenad och t.o.m sett lite alpint på tv :) . Nu är vi duschade och ska snart åka och se Simon (Ullis äldre pojke) spela hockey match . Det blir skoj. Sen ikväll kommer några goda vänner till Ulli på middag.

Så....det var ett litet livstecken från mig . Och jag har det till synes bara fint :):)
 
Fortsatt trevlig helg
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar