söndag 9 februari 2014

Äntligen OS

 Så här fint var det förra veckan då jag och storebror gick en promenad uppför Jaktberget
med Liva , Kanaya och Birk.
En härlig bild på en isig Liva efter den promenaden :)

Ja så är då äntligen Olympiska spelen igång :). Så nu kan man ligga på soffan och se sport från morgon till kväll om man vill och har tid. Men det gör jag faktiskt inte :) nog så rastlös person för det.
Men ...jag missar inte alpint , skidskytte och längdåkning så det blir att ligga på tv soffan alldeles nog :)
Fast det är helt perfekta tider... Alpint och längdåkning på förmiddagen sen så har skidskytten börjat halv fyra. Så då har jag både igår och idag hunnit ut med hundarna på långpromenad efter skoterlederna. Dryga timmen har vi varit ute. Så inte får mina vovvar sitta i kläm för att det är OS inte :)
Vädret är inte det bästa , plusgrader och snöblandat regn. Både jag och hundarna är ganska så blöta när vi kommer hem., och tung gått är det efter lederna!. Ja,ja då får man då bra motion. 

Och två silvermedaljer har Sverige fått redan! Kalla och Hellner har verkligen levererat! Och då jag även håller på våra grannar  Norge så har det funnits en hel del mer att glädjas åt :)

Känner mig trött, men alldeles för tidigt är det ju för att lägga sig.
Funderar på ta med mig hundarna ut på en koppel promenad.
Jag får se..
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar