onsdag 19 februari 2014

Tisdagens promenad

 Liva som det oftast ser ut. Fullfart i snön, letar och spårar, aldrig still.
Vilken energi , vilken livsglädje.  Mitt hjärta ! 
 Hon är ju bara bedårande!
När hennes kompisar drar iväg i skogen och springer i snön väljer den här primadonnan att stanna kvar på vägen :) Med frambenen uppför snökarmen. Gode så bekväm är hon :)

 Lyckades ändå få skapliga bilder på Ixie, men det var svårt och krävdes att ta ett helt gäng för att kunna plocka ut dessa fyra !  Goaste Ixie som bara tycker om alla människor och som charmar alla med hennes godhet och underbara uttryck! Däremot är det inte alla hundar som faller henne i smaken..Ingen mesig tik inte , nog så mycket skinn på nosen ibland :)

Men dessa tre är aldrig annat än sams och kompisar. Helt otroligt vad dom går fint ihop, det har aldrig ens varit lite spänt mellan dom och roligt tillsammans har dom.
Tycker det är en så fin bild på Kanaya och Ixie där dom står och ser vad Liva har för sig. Vackert står dom, skulle bara ha fått ett kort från sidan där :)

I tisdags var jag, mamma och hundarna och gick bakom Åberget. och som synes så följde kameran med :).Och som vanligt blev det mest kort på Kanaya ..vilket inte betyder att jag tycker hon är finast eller att jag tycker mest om henne utan helt enkelt för att hon går att fotografera :):). Liva  är aldrig still hon , full fart hela tiden. Och Ixie hon är igång hon med och dessutom så tittar den lilla rackaren bort så fort hon ser kameran ! Hon är vädigt skeptisk mot den.
Maya får ju som vanligt vara hemma när jag går promenader med mamma och Ixie .Maya och Ixie kommer helt enkelt inte överens, tråkigt är det men inget att göra åt. Nu är det länge sedan dom fick träffas , men vi känner att  det  inte är värt att prova. Så onödigt om dom skulle skada varandra, vilket jag tror skulle hända.. Monster är vad dom förvandlas till när de ser varandra :). Vissa saker får man bara acceptera och stå för..tar emot att säga men mina hundar är inte felfria  ha,ha . Ingen av dom..

Hej så länge,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar