söndag 2 mars 2014

Vägning och klippning

Blivit lite mindre bloggande ett tag nu men det har ju varit OS , ja det är ju en vecka sedan det slutade men det tar ju ett tag att hämta sig efter ett sådant fantastiskt Olympiskt spel :):).  Det var mycket mycket att glädjas åt ..men det som absolut berörde mig mest det var Daniel Rickardssons bronsmedalj på 15 kilo meter klassiskt. Så väl unt och så väl värd han var medaljen denna fina idrottsman. Även Stina Nilssons spurtande till bronsmedalj i teamsprinten var fantastiskt att se..då fick jag oxå torka bort en tår, glädjetår :).
Det som berörde mig mest åt andra hållet var att se hur Norges herrar missade medaljen i skidskytte staffetten.. Svendsen sköt bort guldchansen och Björndalen fick inte avsluta sin fantastiska karriär med ett OS stafett guld..Synd.. men som sagt det är ju bara idrott :) Men oj vad det berör, på många olika sätt :)

I onsdags var jag och klippte Liva hos uppfödaren . Det är ju utställning på Grahns i Öjebyn nästa helg. Det ska bli kul :) . Känns så inspirerande nu när jag får ställa henne i jaktklass. Ska jag vara ärlig så är jag faktiskt bara fortfarande så jäkla stolt över vårt första pris :):). 
Brukar alltid åka förbi och  väga Liva på Djurkliniken innan jag åker och klipper henne. Tyckte själv hon var lite tunn och så var det ..vågen visade bara 24.8 kg. Liva kan gärna väga drygt 26  kilo. Hon har matlust och äter allt hon får men det är jag som gett lite väl lite mat..jag är ju så rädd att mina hundar ska bli tjocka. Speciellt Liva som nu börjar vara äldre,bättre hon då är lite mager..Det har blivit mycket motion sista veckorna för henne  , och springa i den här tunga snön tar på .Hon är ju som sagt aktiv tanten :):).
Även Livas uppfödare tyckte hon behövde få lite mer hull. Så ett toppen besked fick Liva i onsdags..hon ska  börja få mer MAT! :):)
Jag hade även med lappsuddarna och vägde dom med . Dom var oxå något lättare än sist.  Kanaya 17.5 och Maya 19.9. Kanaya brukar väga drygt 18 och Maya drygt 20. Jag är mycket nöjd med det vågen visade :). 
Det är så härligt nu när det börjar vara ljust så länge..dagen har blivit så lång. Jag hinner ut med hundarna varje dag. Jag och mamma har haft ett par jättefina skogs promenader sista veckan. Trots att solen lyser med sin frånvaro så är det riktigt ljuvliga dagar.Härliga vår!!

Idag har Vasaloppet gått av stapeln , men jag har inte sett så mycket..bara slutet. Är lite mättad just nu av att sitta i soffan och se idrott.. Ja så är det faktiskt :). 
Nu ska jag ta med mig vovvarna till skogen..det blir härligt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar