onsdag 5 februari 2014

Löptider

Kanaya och Maya har nu löpt i c.a två veckor. Liva verkar vara på gång..eller så har hon börjat , lite osäker.
Ja, det är fan inte lätt att ha löptikar i huset heller. Det gnälls , vandras och ska ridas på varandra. Speciellt så ställer Kanaya upp sig för Liva, och Liva ska rida på både henne och Maya hela tiden. Är en liiite stressande situation. Men jag försöker då hinna vara ute med dom i skogen varje dag så de får ur sig lite energi. Och visst blir det lugnare sen .. ja,ja nu är det snart över för den här gången. Puh!

Jobbade natten som var ..och det är säkert. ..Inte sitter vi långa stunder. Full fart. Men det är klart , två personal på drygt 40 boeende , det är ju egentligen inte klokt! Det är så otroligt små marginaler , inget får hända och då jobbar vi med människor!. ja vad ska man säga..
Men ändå jag trivs så fantastiskt bra med nattjobbet , man får tillbaka så otroligt mycket. Det är inte alla förunt att ha ett jobb där man nästan dagligen får höra hur snäll, söt och toppen man är :). Och fortfarande efter snart  tre års natttjänst så går jag alltid med lätta steg till jobbet. Ja många gånger kan jag nästan längta dit :):)
Och idag sov jag till klockan tre! och i ett !! Sju timmar , helt fantastiskt.
När jag vaknade så hoppade jag i kläderna och så ut med hundarna i skogen , hann vara ute nästan en timme innan det blev mörkt.
Tänk så fort det vänder, 5 februari och det är redan ljust så mycket längre .. vi har en underbar tid nu framför oss :).
Nu dags att göra sig i ordning för nattens jobb.
Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar