lördag 6 september 2014

Laxholmen

Har några mysiga dagar på Laxholmen. Vi knallar på, inget stressande utan bara njuter av fridfullheten som råder på den här gemytliga enkla campingen. Och njuter av hösten gör jag med!:)
En dag var vi iväg och släppte Stina, . Riktigt trevligt att vara med på harjakt och så intressant att se hur pejlen och gps fungerar. Sen att det inte blev någon hare den här gången gör inte så mycket, tvärtom men det törs jag knappt säga högt:).
Men full av beundran är jag av Stina..Drygt 12 år är hon nu och still going strong! Helt otroligt! När vi fick fast henne på berget så kunde man inte ana att hon varit igång i drygt tre timmar, helt oberörd var hon ! Och dessutom fick jag draghjälp av henne nedför det branta berget( vilket man inte vill ha !:)) ända fram till bilen . Sa till Stina när vi kom ner att hon kommer jäkla överleva oss allihop!:)
Jag och Liva har haft ett litet träningspass här på Laxholmen. Finns fina möjligheter att träna vattendirigering här. Och bra gick det! Osynliga apporter den här gången, men inga problem att få ut och över henne. Jättekul!
Annars så ser Liva lite trött ut,men det är klart. Det är ju lite jobbigare dagar här, mindre vila än hemma. Och dålig på äta är hon än. Men skäller och voffar det gör hon när det rörs omkring vagnen.! Då är hon alert!:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar