lördag 30 augusti 2014

Tillbaka:)

HB med matte och husse.



Sista tiden har jag tagit det lugnare med Livas träning och dessutom backat tillbaka bandet några steg. Dett verkar ha varit lyckat....
I måndags åkte vi upp till Backträsk och tränade med Monica,Lage och och Anne. Min tanke var att igen bara träna med dummies och det  gjorde vi först..Två enkelmarkeringar på vatten, men sen blev det fågel..Dubbelmarkering på land med korp och trut var inga problem och då var jag bara tvungen prova kråka på linjetaget och det gick toppen! Precis som hon brukar så tog hon upp den direkt, mjuk och fin i mun och perfekt avlämning. Lycka!!
Sen så blev det vila från all träning till fredagen. Då åkte jag, Peter och Teresa till en tjärn som ligger kring Bergsviken.Har aldrig varit där förut men ett jättefint tränings ställe var det dit jag gärna åker fler gånger.
Den här gången tränade vi med"fågeldummies". Liva gjorde en jättefin vattendirigering, den här gången "osynlig". Härlig känsla att se när hon simmar över tjärnen utan ett "plask"  :). Dubbelmarkeringar och sen fick hon avsluta med ett fält bara för att hon tycker det är så kul. Hon var jätte duktig :)
Gloria och husse gör en fin dirigering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar