måndag 7 september 2015

Tredje pris!

Sammanfattande kritik: En tik som gör ett utmärkt sökarbete, är bra i hand på land dirigeringen,
bra markering på land. Brister tyvärr för dagen vid vatten dirigeringen därav priset. 


Som synes så är det en mycket nöjd och glad matte till världens underbaraste Liva ! :) . Min önskan och förhoppning var att vi skulle gå till pris för det vet jag att vi skulle kunna göra. Vi är så duktiga nu tillsammans att vi t.o.m skulle kunna ta ett första pris om allt stämde för dagen. 
Men den här dagen räckte vår insats till ett fint tredje pris och det måste jag vara mycket nöjd med efter förutsättningarna vi hade. Med löp och skendräktighet denna sommar och höst. Alltså inte mycket träning. Men har man en duktig hund behövs det tydligen inte tränas så mycket för att gå till pris :)
Jag ska skriva mer om provet en annan dag.  Snart dags att bege sig till jobbet.
Måste bara berätta...Efter provet när vi skulle åka hem kom det fram en man till mig och sa att det var nu kul och fint att se nån som blev så glad och nöjd över ett tredje pris. Jag berättade då för honom att när jag köpte Liva så visste jag ingenting om jaktträning, visste inte ens vad en dummie var eller knappt retriverns jaktegenskaper. Att jag sagt till min uppfödare Gunilla att jag ville ha en glad ,snäll  och vacker aktiv familje hund , Och nu är vi där vi är :).  Han tyckte det var fantastiskt bra gjort ! :) Mannen här ägde en jaktlabbe som tog sin första etta tillsammans med matte som förare. . Duktig kvinna och hund! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar