fredag 4 september 2015

Spännande morgondag.

I morgon så är det då dags igen för jaktprov! Och jag som hade slutat ut alla prov i år  :) . Men suget blev blev för starkt ..Jag tycker ju det är så trevligt och lärorikt med prov och dessutom är ju faktiskt Liva så pass duktig så det är ju egentligen inget att fundera på , bara starta :)
. Minemalt med träning har det då blivit inför detta prov, och det har även varit lite upp och ner de gånger vi varit iväg. I tisdags var vi och tränade med Gunilla och Jena . Det gick väl helt okej..lite tokigheter hittade Liva tanten minsann på...:).men emellanåt gjorde hon det riktigt bra.
Jag har lytt rådet jag fick och vi har inget gjort efter i tisdags, tråkigt har Liva fått ha så hon ska förhoppningsvis vara extra sugen imorgon.  MEN....tyvärr tyvärr så har hon börjat bädda nu sista dagarna , gräver ute och idag ville hon inte alls äta . Så få se hur hon är  imorgon, om hon alls vill eller hittar om hon hittar på några dumheter. Jag är ju väl bekant med hur denna donna kan fungera under skendräktighet! Men jag är oxå väl medveten om vad denna donna kan , hur duktig hon kan vara.!
Men i  vilket fall ska vi göra vårt bästa och ha riktigt kul sen så får vi då se hur långt det då räcker. Och helt ny provplats och domare är det . Spännande!
Nu dags att komma sig isäng, tidigt morgon väntar.

Natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar