onsdag 30 september 2015

I förrgår

I förrgår var jag och Liva iväg till Björntjärn och tränade. Jag hade innan bestämt vad och hur vi skulle träna. Tänkte till och planerade  så det skulle kunna bli en vettig och serös tränings stund. Och det blev det !
Liva var jätteduktig med en härlig fart, energi och glädje. Jag fick vattenapporterna fint i  hand . Vattendirigeringen fick vi kämpa med, men jag hade bestämt mig innan..hon skulle över ! Hon vet vad hon ska göra och nu handlar det bara om en lydnads sak.  Hon var envis men jag var mer envis:). Och det slutade med att hon snyggt simmade över och snabbt hittade apportern och sen snabbt  levererade den hem till mig snyggt i hand:). Men landvägen tog hon tillbaka, men det är helt okej.
Efter vi var klar så var vi och gick kring kraftlinjen, dels som belöning och så att hon skulle få springa sig varm och torr.
Älskade älskade hund !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar