måndag 28 augusti 2017

Palt ..till slut


Steg upp klockan tolv idag. Har en del att göra så mer tid fanns inte till att sova .  
Började med göra palt .. Skulle göra extra många då jag ska ta med mig till mamma och Danolov  sen i eftermiddag .  Vet inte vad som hände men palten i den mindre pannan kokade sönder, det var som en enda gröt i pannan . Kan tänkas fröken Christoffersson hade nog så bråttom , inte omöjligt det  :) Men det var bara skala mer potatis , sätta ihop assistenten igen och göra ny palt smet. Göra om och göra rätt . Och rätt blev det . Och faktiskt , så kände jag inte ett uns irritation eller att humöret höll på att brista . Otroligt ! :) . Men kanske jag är för trött för att orka reagera efter mina fyra jobbar nätter , före det bara ledig en efter två nätter . Har inte sovit alltför bra men jag har ju ifs hunnit göra annat mysigt då som ger mig energi och ork .  Eller så ..beror mitt goda humör på att jag nu går på höst semester , i två veckor !! Och jag har två härliga roliga veckor att se fram emot . Först några dagar tillsammans med Ulricorna i Sollefteå och sen husvagns liv . Mycket natur och frilufts liv blir det  , nu hoppas vi bara på fint väder . Eller åtminstone bara det inte regnar. 

Nu står gräsklippning , stads resa , hem till mor och far och  hundpromenad på agendan . 
 Ha en fortsatt  bra dag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar