lördag 9 september 2017

Laxede .

Var iväg och plockade blåbär en dag , tur jag bara skulle ha till en blåbärs paj . För jag plockade där det redan var avplockat , det tog tid men till slut fick jag ihop den liter jag behövde :)
God blåbärs paj blev det , och även blåbär i filet till frukost. 
Och så här vackert har jag i mitt förtält . Inte jag som fått så vackra blommor ,utan mamma och Danolov . Av svensk fastighets förmedling . 

Snart är min höst semester slut.På måndag är det dags att jobba igen .  Två fina veckor har jag haft .
Andra veckan har jag spenderat här i Laxede . I mitt mysiga husvagn  med mamma och Danolov och mina två svarta pärlor . 
Några skogs promenader har det blivit , en hel del korvgrillning och goda fina middagar . Dagarna går fort ,fastän man bara är och inte gör alltför mycket . Lagar middag , diskar , hundarna och ger mamma en hjälpande hand är vad jag gör .  Men det är skönt att vara här , jag  behöver det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar