fredag 22 september 2017

Mot Sollefteå i augusti

 I augusti gjorde jag och Ulricorna en höstresa tillsammans . Vilda fick också följa med .Men Liva fick vara hemma . Det var både konstigt att inte ha henne med  och gjorde ont i matte hjärtat att lämna henne hemma, men det var rätt beslut . Det blev långa vandringar ,lite lugn och ro och rast och vila  så hon mådde bäst hemma . Rätt beslut !
 Det bar då av till Sollefteå. Jag och Ulrica startade hemifrån tidigt så vi skulle hinna gå en tur i Skuleskogen. . Ulli kom tyvärr inte från jobbet så hon kom till Sollefteå på kvällen .
Mat paus i Docksta . Och Vilda blev såklart fotad vid denna plats . För tredje gången  .
Första gången så var hon bara 8 veckor .
 Här börjar vandringen på väg upp mot Slåtterdals skrevan. Tredje gången för mig och första för Ulrica och Vilda .
Slåtterdals skrevan 
Fika paus på utsiktsplatsen  
Underbart vackert ! Vilken utsikt . 
Vi gick över berget på väg tillbaka .
 
Tillbaka från en härlig tur. Som hade kunnat sluta väldigt illa ...Vilda bara bara en bråkdels sekund att gå på en orm !. Tur så såg jag den och hann slita henne åt sidan  .Det var så nära, så nära ! Hjärtat dunkade häftigt ett bra tag efteråt ska jag säga . Vi var två kilometer från bilen , och gå i den terrängen bärandes på en 27 kilos Vilda hade inte varit lätt ..
Stor och fin stuga bodde vi på Sollefteå camping. . Här myser vi sen på kvällen när Ulli kom , med lite go dricka och tilltugg  .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar