söndag 29 augusti 2010

Då var helgen över

Influensa i kroppen och sömnlösa nätter, det har varit en tung jobbar helg. Det är då inte synd om mig, hade ju kunnat stanna hemma ,men då jag har svårt för det och sen när det som i helgen varit vikarie brist gör det ju inte lättare. Men helgen har gått och nu jobbar jag bara 6-10.30 i morgon , sen ledig till onsdag .
Ikväll blev det en promenad runt byn med hundarna , i snigel fart. Det var så härligt ute, så friskt ,det blev genast så mycket lättare att andas. Underbara höst!

Hundarna mår också så väl nu . Idag har de varit ute med husse hela dagen, först på Jennys match och sedan även på Piteås match. Tyvärr missade jag all fotboll denna helg, men så är det... Det blev vinst för Jenny idag , en seger som innebär att de nog är klara för division 3 även nästa år . Jättekul!!

Jag velar hit och dit om jag ska på utställningen i sundsvall. Ena stunden har jag slutat ut det för att i nästa ändra mig. Kanaya håller på att vara så fin nu i pälsen och hon kommer bara att bli ännu finare då utst. är först i Oktober. Dessutom är det sista chansen för mig att ställa henne i unghundsklass, hon blir ju två år i mars. Även Liva tror jag kan vara riktigt bra i päls i oktober.
Jag får se hur jag gör, har ännu någon dag på mig att fundera innan jag måste ta ett beslut.
Det är egentligen små bekymmer....
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar