torsdag 5 augusti 2010

Match & dubbelmarkeringar

Fotbollsmatch ikväll igen,den här gången Jenny med damlaget. Det var en jämn match mot ett bra Blåsmark som slutade 2-2.Vilken kämpar glöd det är i detta lag, så kul att se!

Då vi var i god tid till matchen så passade jag på att träna med Liva. Dubbelmarkeringar och linjetag.Hon är helt super i början med hög fart och sån glädje. Det jag ser är att hon ganska fort tappar gnistan och koncentrationen, att hon blir less fort. Kanske beror på för lite träning, borde kanske öka träningstiden ?? vet inte...
Jag känner mig verkligen motiverad nu att träna med Liva. Börjar även vara sugen på utställning igen så jag har börjat se mig om efter någon inoffar att gå på. Möjligt det blir i slutet av september, isåfall ska jag gå med både Liva och Kanaya. Om nu bara Liva har pälsat på sig till dess, Kanaya kommer nog vara riktigt fin då.

Imorgon jobbar jag bara 6-10.30 sedan gör jag helg! Härligt!

2 kommentarer:

  1. En fundering. Klarar hon övningarna lätt till en början? I så fall kanske hon behöver större utmaningar för att inte tröttna och bli less. Så är det i allafall med våra hundar och det vi tränar. Det måste hela tiden anpassas så det varken blir för lätt eller för svårt, då tappar dom inte gnistan

    SvaraRadera
  2. Skönt att sluta tidigt en fredag och få långhelg!!
    Wille sa igår till mig när han kom hem från träningen: -mamma du ska bara veta så bra Jenny och hennes lag är!!Vilket spel dom har!!

    Ha det så bra! Kram / Helena

    SvaraRadera