tisdag 17 augusti 2010

Fågelträning

Ikväll på jaktträningen var det med sex hundar. Nina med sin fina flattik Himla var med, förra sommaren så tränade vi mycket tillsammans, men i år har det blivit väldigt lite.Så det var jättekul att träffa henne .
Det var fågelträning ikväll och det gick ganska bra, men nu måste jag ta tag i den biten. Fågelträning och åter fågelträning! Riktigt kul den här träningen var att Liva hade bra fart. vilken skillnad det är på henne nu sedan det blivit svalare ute. Liva är så värmekänslig, en höst och vinterhund är hon. Precis som sin matte,( har inte varit det förr ,men nu älskar jag hösten och ser riktigt mycket fram emot vintern .)

Nu ska jag och Kanaya gå vår första kurs tillsammans, valpkurs!! SSRK anordnar en där Livas uppfödare ska vara en av kursledarna. Jag och Liva gick valpkurs för Gunilla och Linda och den var så jättebra. Jag tror det blir perfekt för Kanaya och mig , först att vi får göra något bara hon och jag och sedan att det inte är alltför stora krav, varken på mig eller henne. Nionde september drar kursen igång, behöver jag säga att jag längtar..

2 kommentarer:

  1. Så härligt att höra att Liva har piggnat till! Vi ska ställa i Boden nu i Oktober, det blir nog
    sista för iår. Ska du ställa då?:) Om jag och syrran är lediga under helgen då kennelträffen är så dyker vi säkert upp:)

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Kul att Liva är allert och med på noterna nu, och att du och Kanaya ska gå kurs. Jag förstår att det är kul att göra nåt med en hund i taget ibland.

    Men framförallt...så roligt att allt "annat" ordnade sig till det bästa!!!

    Ha det så bra! Kram / Helena

    SvaraRadera