onsdag 4 augusti 2010

Pälsvård och fågelträning

Efter en mycket trevlig helg i Umeå (Johans lag har varit med i Umeå fotbolls festival) så var det då arbets vecka igen. Har en bra vecka med många korta turer.


Förutom jobb och fotbollsmatcher har jag även pysslat om mina övriga djur förutom då Liva. Igår blev det äntligen av att ta mig an Felix päls, han har förr aldrig varit så tovig som den här sommaren så det var bara att ta fram rakmaskinen.Det tog över en halvtimme innan jag var klar men oj så snäll och tålmodig kattgubben var. Skönt att det är gjort , han ser rent bedrövlig .!ut men tovfri är han då. Har sagt till övriga familjen att han nu måste kammas dagligen annars är han snart lika tovig igen
Liva har fått treårs vaccinationen iveckan, passade då på att väga henne. Jag tycker ju att Liva aldrig bygger på sig och att hon är lika tunn fortfarande. Hon väger nu ganska precis som hon vägde för ett och ett halvt år sedan när hon höftledsröntgades.T.o.m lite mindre.Så där har jag inte sett fel. Ingen ide att försöka få upp henne i vikt, ökar jag mängden så lämnar hon, istället får jag ibland dra ner så hon ska vara riktigt hungrig.
Ikväll har jag tränat henne med fågel, premiär för i år. Hon tyckte den var lite äcklig men hon apporterade den riktigt bra efter en stund, fast jag fick vara bestämd och visa henne vad som gällde. Inget svammel!
Till middag blev det palt ,vi var så paltsugna. Tyvärr klarar jag inte av köpes palten så jag får vackert ställa mig att göra den själv. Det är ändå ganska fort gjort och riktigt god blir den. Johan säger den smakar som mormors palt och det är kul att få höra.
Jobb i morgonbitti ,riktigt trött är jag, så nu är det
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar