torsdag 12 augusti 2010

Min känsla var rätt

Då har jag jobbat fjärde dagen,tre kvar så är jag ledig. En dag..
Igår var jag till veterinären med Liva och Kanaya, bokad tid för att få en undersökning av deras halsar . Liva var ful i halsen, vilket jag har misstänkt då jag sett att det varit något med henne som inte är som det ska. Hon har fått medecin som hon ska äta i tio dagar, är det inte bra efter det så blir det att operera bort halsmandlarna. Skönt att få veta vad som fattats henne. Sen har jag efter att ha rådfrågat min uppfödare köpt ett annat foder, har även köpt ett B-vitamin som jag fick tips om av en arbetskamrat som ska vara jättebra för pälsen.

Kanaya var jättefin i halsen. Hon har egentligen inga problem annat än rapningar och lite kraxningar vilket nog beror på att hon SLUKAR maten! Då jag ändå skulle med Liva till veterinären så fick dom titta på Kanaya också, då behöver jag inte grubbla på hennes hals nåt mer.

1 kommentar:

  1. Alltid skönt att fara in en gång för mycket till veterinären så man slipper oroa sig!:) Hoppas Liva kryar på sig! /Kram från oss

    SvaraRadera