fredag 8 februari 2013

Denna dag i lite bilder

 Gått en promenad idag med hundarna efter kraftlinjen mot Öjebyn. Skoterleden är så fin där ( även där). Då jag ivrades hem för att se vm slalom så blev det inte så länge, men drygt en halvtimme var vi ute och hundarna sprang hela tiden, kors och tvärs , fram och tillbaka  :). Så motion fick dom då!
När vi kom hem så fick dom var sitt ben, så då hade dom sysselsättning ett bra tag ute och jag hade fin koll på dom från köksfönstret  medan jag förberedde middagen.
 Till middag blev det palt och stekt fläsk. Försöker se lite glad ut där jag står vid spisen..inte  mitt favorit ställe precis :). Men jag gör det varje dag och visst går det bra det med.  men som jag brukar säga. Man står där vid spisen ett bra tag och sen är det snabbt ätet.Speciellt nu med tonåringar i huset, man hinner knappt blinka så har dom ätit färdigt och gått från bordet. men jag var säkert likadan själv så nu vet man hur mamma kände det, och kan förstå det med ! 
Där matte är där är Liva, när jag lagar mat är inget undantag. Liiite ivägen är hon, men nu är jag så van ,tänker inte på att jag måste kliva över henne gång på gång. Självklart ska hon vara med :)

Så här såg det ut när jag satte mig vid datorn och skulle börja skriva.(en vanlig syn) Maya skulle bara vara go med sin matte. För att inte tala om Liva ! Hon var då så våldsamt go och pussig att hon höll på att få mig att ramla från stolen.  Inte så lätt att få klara bilder en sån gång. Tok lisa :)

Nu börjar snart På Spåret. Semifinal dags , Stefan Holm mot Hoa Hoa, det ser jag fram emot.
Nåt mer jag ser fram emot...morgondagen , då ska jag till Jokkmokk och gå på vinter marknaden. Oj, så trevligt det ska bli. Det är jag ,mamma storebror och svägerskan som åker upp. Kul!

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar