lördag 9 februari 2013

Jokkmokks marknad

Det har varit en trevlig dag på i Jokkmokk. Alltid så mysigt med marknader.
Jag trodde jag skulle frysa mer ,men det var inte så farligt kallt. Eller kallt var det ute :) , men jag hade klätt mig riktigt ordentligt. Värst var det om händerna, inte skönt att ta av sig handskarna när man tog fram börsen...så det blev en en billig dag :). Men det är bra, behöver inte alltid gå en massa pengar :)
.
Som vanligt så är det alltid folk som tar med sig sina hundar , jag hade själv med mig Liva när vi var på en höstmarknad, men då var det lite folk. Det var det inte idag. Tyckte nästan synd om en del hundar, de såg inte riktigt bekväm ut där de gick i trängseln. Mina hundar skulle inte heller vara det .
Jag såg tre jättefina finska lapphundar, om dom nu inte tyckte det var så toppen att trängas med alla människoben så behövde dom då i alla fall inte frysa :)

Nu ikväll har jag sett herrarnas VM störtlopp och VM skidskyttesprinten. Våra grannar Norge har haft en bra dag igen(som vanligt alltså) . Två guld och ett silver. Bara säga grattis. (Tur jag även hejar lite på Norge  :))
Man önskar att det kunde gå hälften så bra för Sverige ..Men VM är inte slut än och snart är det dags för slalom och då kommer vi igen :)
Har även sett melodifestivalen, bara två bra låtar tyckte jag och dom gick till final! . Så där var man enig med större delen av svenska folket :)

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Har haft svårt att somna och sovit mindre bra sen jag gick av i onsdags. men efter att stigit upp tidigt och varit ute och igång hela dagen så borde jag ju sova gott inatt.
Man kan alltid hoppas..
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar